lead voorwaarden
versie: juli 2025
Deze voorwaarden zijn van toepassing op de vergoeding per gegenereerde lead bij gebruik
van het leadgeneratiesysteem van BrickViewer. Door akkoord te gaan met de offerte, stemt
de opdrachtgever in met onderstaande voorwaarden.
1. Definitie van een lead
Een lead wordt gedefinieerd als een contactaanvraag die:
• is gegenereerd via een door BrickViewer beheerde advertentiecampagne (zoals via
META/Facebook/Instagram),
• is ontvangen via een door BrickViewer ingerichte leadpagina of formulier,
• is voorzien van een geldig Nederlands telefoonnummer (herkenbaar aan
netnummer of +31).
2. Wat geldt als een geldige lead?
Leads worden als geldig beschouwd zodra zij voldoen aan bovenstaande definitie. Dit geldt
ook voor de volgende gevallen:
• Personen die later aangeven geen interesse te hebben;
• Personen die telefonisch niet bereikbaar zijn of niet terugbellen;
• Personen die beweren niets ingevuld te hebben;
• Leads met beperkte of summiere informatie, zolang het telefoonnummer klopt;
• Personen die slechts éénmalig contact zoeken of niet verder reageren.
Deze leads worden niet aangemerkt als foutief. Zij blijven volledig meetellen in de
facturatie.
3. Wat geldt als een foutieve lead?
Uitsluitend de volgende gevallen worden beschouwd als foutieve leads:Complete Digitale Ontzorging ■
Social Media Beheer ■
Web Building ■
• Inzendingen afkomstig van bots of automatische scripts;
• Spam zonder geldig Nederlands telefoonnummer;
• Exacte duplicaten binnen een periode van 7 dagen;
• Inzendingen met buitenlandse telefoonnummers (tenzij schriftelijk
overeengekomen).
BrickViewer behoudt zich het recht voor om te bepalen of een lead foutief is.
4. Procedure voor aanmelding foutieve leads
• De opdrachtgever kan foutieve leads aanduiden binnen het CRM-systeem van
BrickViewer.
• Dit moet gebeuren uiterlijk op de 28e van iedere kalendermaand.
• BrickViewer beoordeelt de aangemerkte leads binnen 5 werkdagen en geeft
terugkoppeling.
• Alleen door BrickViewer goedgekeurde foutieve leads worden uitgesloten van
facturatie.
5. Verwerking & CRM-registratie
• Alle gegenereerde leads worden automatisch vastgelegd in het BrickViewer CRM-
systeem.
• De opdrachtgever krijgt toegang tot dit systeem voor inzage, opvolging en eventuele
markering van foutieve leads.
• Alleen via dit systeem kunnen leads als foutief worden aangemerkt. Externe
overzichten (zoals Excel) worden niet geaccepteerd.
6. Slotbepalingen
• Leads die niet tijdig of correct als foutief zijn aangemerkt in het CRM, worden
standaard als geldig beschouwd.
• BrickViewer is gerechtigd om op basis van deze voorwaarden leads te factureren.
• De beoordeling van BrickViewer is bindend, tenzij anders schriftelijk
overeengekomen.